Sovmorgon idag. På grund av vårt något ojämna schema har vi fullproppat med lektioner måndag-torsdag och nästan inga på fredagarna. Jag vaknade 8.40 och drog i panik på mig byxor och tröja innan jag ens var vaken för att jag trodde jag hade försovit mig. Sedan tittade jag på klockan igen och upptäckte att den var 8.40, inte 9.40 och då varvade jag ner igen.
Mamma höll på att fixa frukost på undervåningen, annars var det tyst. Plötsligt ringde telefonen.
"Hallå?" jag tog upp luren och tänkte att det bara kunde vara en person som ringde så tidigt. 
"Ah, hej det är pappa." Sa ju det. "Jag har pratat med en annan tränare för ett mindre lag och han har sagt att ni kan börja där i stället. Träning 3 gånger i veckan, låter det bra?" 
Jag log och kände hur den där stenen man alltid pratar om lyfte från bröstet. 
"Ja, det låter väldigt bra. Tack pappa." 
Jag gick till skolan omsvept i ett lugnt dis och ett litet leende i mungipan. Allt skulle fixa sig. Det skulle det faktiskt.
Puuh.

      

3 kommentarer

ANGELICA

29 Aug 2008 20:53

Svar: Haha ja eller hur. :) Jo men vi sket i det sen. Puss

alice

30 Aug 2008 15:45

åh grattis :)



kram alice i 8D

alice

30 Aug 2008 15:47

åh grattis :)



kram alice i 8D

Kommentera

Publiceras ej