Ibland när jag kollar igenom andra bloggar stöter jag mer än ofta på:


"Åh idag har jag och myskillen bara varit hemma och myyyyyyyyyyst"

eller

"Idag gick jag och Sara på stan, och vi åt kanelbullar och hade det jättetreeevliiiigt" .


Finns det ingen som mår dåligt imellanåt också? Är allt bara fikapauser och rosa sockervadd? 
(Vågar man skriva att man mår piss utan att blanda in folk omkring en? Vågar man vara onormal - låta bli att låtsas som om man aldrig har gråtit, aldrig har kännt sig missuppfattad eller besviken?) 

Det är nog dax att slänga verklighetsuppfattningen i tvättmaskinen och köra hårt på 134º C.
Livet är inget blogginlägg.

2 kommentarer

Anna j.

31 Oct 2008 23:56

Hoho självklart orkar jag :D

t.ex ser du i min meny längre ner(bläddra, bläddra, bläddra!) där står det tex, blogtpoarea och en siffra bredvid. ser du på dom dära små ikonerna att på en sida är jag på plats 29 och en annan är jag på plats 49. klicka på dom ikonerna och sen kommer du till sidorna med listorna, hitta sedan "Lägg till din blogg" och sen är det bara att fylla i info om din blogg ! glöm bara inte att kopiera trackerkoden och sätta in den på din meny så att du också kan se vilken plats du ligger på! om du vill placera den i din meny men vet inte hur du gör så säg till! (jag hjälper). Var inte orolig ifall det inte kommer upp någon siffra eller ifall det nu står ett och sen när du går in på sidan så är du inte etta, tar tid för dom att söka upp din blogg och verkligen kolla att det är din blogg ;) förstår du?

Maria

01 Nov 2008 08:34

Det är skittrist att läsa dessa bloggar... jag förstår inte varför de ens bloggar om sitt liv...



Själv snirklar jag alltid in mina mer allvarliga funderingar och tar hjälp av en viss Motel-Bambi! För mig handlar det om att försöka ta ett kliv utanför mig själv när jag skriver... ibland lyckas det... och ibland inte alls!



Men, huvudsaken är att jag skriver... och tänker!

Kommentera

Publiceras ej