Jag och Malin brukar tävla om hur snabbt vi läser en text. Det brukar sluta med att hon får hålla för nedre delen av sidan för att inte jag ska läsa vidare innan hon är klar. :)
Jag gillar verkligen att läsa, har varierad smak men har just nu snöat in på Chicklit. Så jag tänkte skriva lite om de böcker jag läser, om man nu har problem med att veta vad man ska läsa kan man ju bara kolla upp dem jag tipsar om. Smart, right?
Helt enkelt kan man se om man gillar samma böcker som jag eller använda mina boktips för att få veta vilka böcker man verkligen inte ska läsa.

Bara en bok jag måste tipsa om:

Av Sophie Kinsella



Karriär & Köksbesvär
av Sophie Kinsella

Jag läste denna för ett antal veckor sedan men jag har liksom fastnat på den. Den var så härlig att läsa, lättsam och ändå allvarlig så mycket av det jag läser känns meningslöst i jämförelse med denna. Chicklit, riktigt härlig sådan.

Den handlar om Samantha Sweeting som gör ett, tja, ganskaväldigt stort misstag på jobbet efter 7 år av bara sucess. Hon får någon slags panik och åker, utan att veta vart hon ska, ut på landet och blir plötsligt hushållerska till ett glamouröst par - trots att hon inte vet ett jota om hur man lagar mat

Sophie Kinsella har också skrivit de där böckerna "En Shopaholics Bekännelser" som jag kanske borde läsa. Någon som har läst? 

I alla fall var detta en bra bok. Inte så djup, mer sån där läsning när man inte orkar tänka och fatta så mycket. Eller när man bara är glad och vill läsa en glad bok. :D 

 

4 kommentarer

Nea

13 Sep 2008 18:34

Visst, chiclitböcker är bra, men den bästa boken som finns är En Geishas Memoarer (av: Arthur Golden)! Jag har tvingat Mia i bibblan att läsa den & köpa in den. ;)

Sandra

14 Sep 2008 11:23

Jag har läst en shopaholics bekännelse. Riktigt bra bok du borde läsa den !

Lina

14 Sep 2008 19:09

Haha har jag sagt hur komiskdet är att DU läser chicklit?

Lina

15 Sep 2008 19:36

ok du borde verkligen svara på kommentarer lite då och då:P puss

Kommentera

Publiceras ej