Har varit en varm dag idag, för att vara mig. Med mycket käkande.
Jag har varit så fruktansvärt fruktansvärt HUNGRIG! Det är som en liten dammsugare som sitter i magen och äter upp allt jag stoppar i mig så att det är OMÖJLIGT att bli mätt. Usch usch.
Intresseklubben får så ont i handen av att anteckna allt det här så nu byter vi samtalsämne.

Jag hittade en bok på bokrean idag! Sophie Kinsellas bästsäljare "En Shopaholics Bekännelser" gick för 49:- på Bokia. 
Synd bara att jag inte köpte den. (Men imorn har jag laddat me en femtiolapp innan basketen så då ni.)
 
Vi hade töntvikarien idag. Hon är verkligen helt sjukt blåst. Så osäker så man blir darrig bara av att se henne, vilket hon försöker dölja med en bossig attityd. Sedan skrattar hon högt åt vad hon tror är klassens skämt med alla sitter tysta och höjer på ögonbrynen åt henne. Jag gör det i alla fall. Jag förlåter henne aldrig för den gången på hemkunskapen som hon sa att "ja man kan ju få diabetes." som svar på frågan "Vad händer om man käkar för mycket godis?".

För alla obildade människor - och vikarier - därute; man får inte Diabetes typ 1 om man äter för mycket socker! Herregud. Jag har ett flertal kompisar som har diabetes och inte fan fick de det för att de åt för mycket skit. Det låg i deras gener. Typ 2 däremot beror på ålder, graviditet eller, ja, överdrivet intag av söta saker (Rätta mig om jag har fel LT!). Men den där Töntvikarien fick det ju att låta som om mina kompisar med diabetes är överviktiga och inte gör så mycket annat än ligger hemma på dagarna och dricker Cola. FEL FEL FEL! som Brasse från Fem Myror skulle ha sagt. Gosh. Läs på om ämnet innan du börjar pladdra människa. 

Så, nu fick ni både en mycket meningsfull inblick i mitt liv och en lektion i diabetes. Sa ju att det inte var bortkastad tid att läsa den här bloggen!    

3 kommentarer

spiderchik

28 Feb 2009 16:22

köp alla böcker av Sophie Kinsella!!! DOM ÄR BÄST!! hehe =)

bea

01 Mar 2009 00:46

svar: jag köpte mina på maxi och betalade 130kr för alla tre böcker jag köpte :)

Ska köpa resten av böckerna i shopaholic-serien tänke jag..

Hoppas allt är bra med dig!

KRAM

maiva

01 Mar 2009 10:33

du har så rätt flais , redovisade om diabetes (:

Kommentera

Publiceras ej