Hangover sedan i måndags, trots frånvaro av alkohol.

Jag och Julia var nämligen uppe till halv 2 i måndags för att vara statister i långfilmen PLAY! (gladsmilegladsmilegladsmile) 
Klant som jag är glömde jag kameran, men julan hade mobil så lite bilder ska jag nog kunna fixa fram. 

Vi kom till ett halvtomt Frölunda Torg en halvtimme för stängningsdags. Ett gäng kameror var riktade mot Stadium rulltrappan och filmfolk av olika slag stressade runt för att förse alla skådespelare och statister med information och mackor. VET ni hur många gånger vi var tvungna att göra samma scen? 33 tagningar blev det!, om och om igen skulle vi gå bakom rulltrappan. Klockan 22 bjöds det på tomatsoppa och vitlöksbröd men då hade jag inte ätit på tio timmar så jag hade hunnit börja flippa ut - skådespelarna tittade nog konstigt på de två systrarna som dansade egyptisk dans och jenka framför kameran

Vi träffade så många roliga människor, bland annat ett gäng småpojkar som trädde gummiband över huvudet (och tryckte upp näsan så att de såg ut som grisar); och två farmvilleberoende ordningsvakter med knarriga skor och skön humor. 

När pappa hämtade upp oss halv 2 var vi 300 kr rikare, skrattiga i hela magen och framförallt jättetrötta.       

4 kommentarer

Nea

21 Oct 2009 19:17

ser framemot att se filmen på bio ;)

B R O W N S U G A R

24 Oct 2009 19:14

Hur är de med dig då? :)

MESTELSA

24 Oct 2009 20:07

hejhej allting bra ikväll?

kolla gärna in min blogg.

temat "kärlek"



http://mestelsa.blogg.se

http://mestelsa.blogg.se

Susanne

26 Oct 2009 23:09

Haha, kul att gå bakom en rulltrappa 33 (!) ggr... men var glada att ni slapp GÅ UPP för en NEDÅTgående, det hade varit värre =) När har filmen premiär? Var det med några skådisar som man vet vilka de är? =)



Jag hoppas att ni hade riktigt kalaskul, trots den långa arbetsdagen! Hur fick ni det 'jobbet' förresten?

Kommentera

Publiceras ej