Idag, tack vare lite tips från Gustavs facebook, bestämde jag mig för att göra amerikanska pannkakor till lunch. Inte provat det än? Då kommer här lite hjälp på traven.

(Det var svinlätt och de blev mycket mycket mycket goda!)

 

 



AMERIKANSKA PANNKAKOR


4 portioner?


jaja.

Du behöver:

2,5 dl vetemjöl
0,5 tsk salt
1 msk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
2,5 dl mjölk

1 msk smör
1 ägg


1. Blanda de torra ingredienserna. Smält smöret i en kastrull, blanda det med ägget och mjölken. Blanda sedan i mjölblandningen lite i taget i mjölksmeten, vispa inte mer än att det blandas. 

2. Stek cirka 10 cm stora pannkakor på.. ja, vilken värme man nu brukar steka pannkakor på.

3. Servera med lönnsirap (eller vanlig sirap, det är sjukt gott det med), frukt eller kanske grädde och glass?
Eller tabasco och ostronsås eller ölkorv eller... vad ni vill, jag bryr mig faktiskt inte.



1 kommentarer

AB PW

09 Aug 2010 09:48

hahaha nee är riktigt stolt över mig själv ;)

Kommentera

Publiceras ej