Det här är lite saker jag har funderat på den senaste månaden:

1. varför toaletterna spolar sig själva
2. varför det finns lås på de flesta omklädningsrum så att man måste ha en människa som står och låser upp alla rummet ett i taget
3. varför alla säger "HEY, HOW ARE YOU" utan att bry sig ett skit om vad man svarar
4. varför hela USA totalt lackar på bokaffärer. Jag har inte sett EN ENDA på en hel månad. Vad är det här för land egentligen?
5. varför de inte inkluderar skatten i prislappen som i Sverige, utan man SJÄLV måste lägga på det efteråt
6. varför människorna här enbart kan ett språk
7. varför det står på alla förpackningar var maten INTE innehåller. Det är väl mer intressant vad man faktiskt får i sig och inte vad man inte får i sig, eller?

I brist på bättre bild att illustrera det här inlägget kommer lite randoms från resan i stort.

 

Posy-aste systrarna på hela Redondo Beach. Kan dock inte säga att jag inte gillar bilden.

 

Såhär kan det se ut efter en nyttig och hälsosam måltid på KFC...

 

Väntan på maten är ibland fööör låååång.

 

En bild från kära men heta Venice Beach. Tänk att det var flera veckor sen vi var där!

 

En Chocolate VOLCANO från Rainforest Cafe i Downtown Disney. När de serverade den kom två servitörer med den på en bricka medan de skrek "VOOOOOLCAANOOOOO, VOOOOLCAAAANOOO" högt nog att hela restautangen kunde höra det. Det var D-LI-SHUS!

När jag tittar på de här bilderna börjar jag fundera på en sak till:

8. Gör vi något annat än ÄTER här? ;)

Kommentera

Publiceras ej