Det här är historien om två nyblivna vuxenåringar, en stor stad och en blå katt - en resehistoria i bilder. 

 
 
Resan startar såsom alla med en flygbiljett inblandad gör - på planet... 
 
 
Vi bodde på ett 3 ***-igt hotell mitt i centrala London. Från hotellrummet till denna underbara del av Hyde park = Ca 5 minuter. 
 
 
...Och den här konstnärligt givande mentala bilden fick vi på köpet. (Pssst! Det är sant. De har sånna där dubbelbussar i London på riktigt, inte bara på film!) 
 
 
Vi gav oss fan (fläkt alltså) på att hitta själva. Men kartor är så luriga. Hur kunde vi ha vetat att 5 centimeter på kartan inte var 5 centimeter i verkligheten? 
 
 
Någonstans mitt på Oxford street låg VÄRLDENS BÄSTA AFFÄR. Den som gissar på att jag inte släpade in min stackars bestis där, parkerade henne på en bänk i barnhörnan och sen gick amok på varenda pryl till salu där inne (vilket inte betyder att jag inte gick amok på de som inte var till salu...) efter att jag tvingat henne ta den här bilden, kan räcka upp en hand. 
 
 
 
 
Shopping är ansträngande och Starbucks är lockande och choklad och grädde är en ljuvlig kombination. 
 
 
 
Nejmen titta vilken lurvig liten stor ullig mjuk blå monsterkatt jag fick med mig hem. MISSE! 
 
 
 
 
Fortsättning följer! 
 

Kommentera

Publiceras ej