En dag knackade det på dörren. Jag sprang fram och öppnade, och utanför stod... Ingenting. 
"Blip-blip-Spraa-aakkk" hördes det nedifrån mina fötter och en liten metallklo ryckte i mitt byxben. En liten hemlös robot hade hittat hem till mig! 


Han var full av hål i magen så jag tog honom till köket och matade honom. Visste ni att robotar drivs av te? Den här roboten gör det i alla fall. Miljövänligt!



När han hade fått mat i magen började han rycka och dra i min ärm och sen peka på sina smutsiga knappar och skruvar. Jag hittade ingen bättre råd än att stoppa ner honom i min tekopp, där han sjönk ner och sprakade förnöjt.






Sen rullade han ihop sig på sin lilla plåtbricka och började skrammelsnarka. Det var något av det sötaste jag sett. Tyst tassade jag ut ur rummet där han sov och bestämde mig för att ringa Jenny och berätta om min nya bekantskap som jag hade bestämt för att döpa till Tebot. Hon bara skrattade. 
"Jag vet", sa hon, "det var jag som skickade honom hem till dig." 

2 kommentarer

Monia

31 Jan 2012 22:42

Hej! Just nu har jag två tävlingar i bloggen!



En där du kan vinna ett presentkort värde 250 kr hos HejBaby.se - tuffa kläder för barn 0-6 år :)



http://moniasundgrenjansson.blogg.se/2012/january/vinn-presentkort-hos-hejbabyse.html



Och en där du kan vinna en supersöt nalle från kramdjursbutiken.se:



http://moniasundgrenjansson.blogg.se/2012/january/vinn-nalle-fran-kramdjursbutiken.html



Kika gärna in och var med i tävlingarna :) Om du inte gillar reklamkommentarer som denna så ber jag om ursäkt, radera den bara... Har jag råkat skicka till dig fler gånger så ber jag återigen om ursäkt. Inte lätt att hålla koll på alla man vill göra reklam för :)

juulis

31 Jan 2012 22:45

asså shiet vad söt! jag vill ha en sån som gosedjur, för jag dricker inte theeee

Kommentera

Publiceras ej