Mitt liv är så jävla bra just nu, jag är hög på luft som man brukar säga. Eller hög på livet? Hög på endorfiner. Jobbet slukar all min dagtid men jag har hunnit så jävla mycket i sommar ändå att allt bara är ett virrvarr av färgglada minnen för mig just nu, jag måste vänta tills sommaren är över innan jag ens kan ta in allt. 


Vad har jag hunnit med? 


Jag har hunnit fylla 18,
gå sommarskola, 
vara inneboende hos min gudmor, 
jobba, 
vara i Polen och Danmark, 
återförenas med gamla bekantskaper, 
träffa nuvarande kompisar och 
lärt känna nya människor. 

Jag har haft folk över på middagar och 
jag har varit hos folk på middagar 
och jag har köpt en massa saker 
och pratat en JÄVLA massa, 
skrattat om möjligt ännu mer 
och dessutom börjat samla små anteckningar, 
små ord och påminnelser om allt fantastiskt som händer. 

Jag har lärt känna mig själv ännu mer och 
insett att jag klarar mer än jag tror, 
jag har ändrat livssyn och 
hittat en karta mot mina drömmar
som jag inte vet om jag vågar följa än, 
men nu har jag i alla fall valet. 

Jag har skrivit och
läst och 
tittat på film och serier 
och spelat 
och lyssnat 
och fotat och
pratat och 
skrattat och 
samlat ord och 
vågat
en massa saker som jag bara gett mig fan på att klara. 

Jag har ätit sjukt mycket god mat 
och oroat mig minimalt, 
jag har blvit "Det ordnar sig" personifierad. 
Jag har fått en ny förebild
och hittat egenskaper att se upp till i människor omkring mig. 
Jag har bytt värderingar. 


Framför allt har jag mått BRA. 
Och det är en förutsättning för att få ut någonting av allt det jag tidigare nämnt. 


Åh herregud. Jag önskar jag kunde pausa och ta in den här sommaren i ett enda andetag samtidigt som det absolut bästa med just nu är nästa sak som händer, oavsett vad det är. 

lycka, personligt, resa, sommar,

Kommentera

Publiceras ej