Överlevde just århundradets CarbCraving. Kvällsmål är bäst. Särskilt när man slarvat med mellanmålet. Hungern har varit lite sissådär de senaste dagarna, vilket inte gör mig glad. Jag har lärt mig äta 4-5 gånger om dagen och när man knappt är hungrig nog för huvudmålen medför det en viss förändring i ens så väluttänkta matmönster. Jättekul, ett inlägg om mat. Yes it is, for the love of food it is! 
 
 
 
Först, förstår mig inte på folk som inte äter frukost. Vill de verkligen förskjuta förbränningsstarten till lunchtid? Son locos? Om jag nu någon gång mot förmodan missar frukost, typ en gång varje sekel, så blir det kaoz till lunchtid. Och värre, om det inte blir det, så blir jag skithungrig framåt kvällen. Läs natten. Jag har liksom förskjutit hela hungerskänslorna frammåt. Och på natten ska man sova, inte äta. 
Behöver du påfyllnad på fantasitarmen? Googla på "frukost", folk är som besatta av att fotografera sin: 
 
 

 
 
 
Ytterliggare en sak som jag inte kan trycka på tillräckligt: Skippa. Inte. Kolhydraterna. Jag spottar på de jävla dieterna som förespråkar ett liv med härdat fett och extrem miljöbelastning i och med konceptet "Kött i mängder", men förkastar det vi människor är vana att få ca 60% av vårt dagliga intag från: Kolhydrater. Så nej. Ät mat och var glad. När någon ärtig snubbis kommer fram och glittrande berättar om LCHF eller liknande kan du ju lukta efter acetonandedräkt, så ser du hur fancypancy det egentligen är. 
 


(Pastaälgar från IKEA.
Om man nu inte lockas av vanlig fullkornspasta kan kanske skogens kung verka mer inbjudande?
OBS! - Inga älgar kom till skada under tillverkningen!) 
 
 
 
Sa nästa grej till min syster idag, hoppas hon läser nu hihihih: MELLANMÅL. So darn viktigt. Återigen, vill du stanna förbränningen = bli helt seg och slö frammåt eftermiddagen? Enej, Inte tillåten! Jag orkar typ 4 gånger mer och mår tjugo gånger bättre med en kaffe och en frukt och/eller macka på eftermiddagen. 
 
 
Or on the go yo kno? 
 
Common sence alltihop, jag vet att ni egentligen redan äter såhär för ni är smarta. Men tänkte ändå... om man kommit bort lite från det kan det vara bra att påminnas. Fast man redan vet, såklart. Blinksmile ehe
Nåja, have it najs bajs and we see you when I got orddiareé again BAJ BAJ.
 
 
Mat, frukost, hälsa, mellanmål,

Kommentera

Publiceras ej