Man får det man klarar av i den dos man klarar av? My ass att man gör
 
Vaknar imorse av en gravallvarlig pappa som tittar på mig, säger "Felicia" i långsam ton och berättar att Mormor. Dog. Inatt. Och det enda jag kunde tänka var "jag orkar inte det här just nu, också". 
 
Mamma ringer lite senare, checkar om jag har hört. Jag har inte gråtit en enda tår över det. Det är bara så jävla... inte påtagligt just nu. Döden. Ska man behöva förstå den? Vill inte. Vet inte om jag vill vara ensam eller omgiven av tusen andra som gråter eller omgiven av tusen andra som är glada eller bara vara med en person utan att säga något. Vet inte.
 
Jag är mest arg för det var så jävla dålig timing.
Att dö på, varför gjorde du det mormor?Det är alltid dålig timing att dö, vet du inte det? 
 
Till alla mostrar och ebbar och syskon och kusiner och mammor som är ledsna just nu - jag önskar det fanns något jag kunde göra. Om så bara vrida fram klockan förbi sorgperioden. Tack för att ni är kvar. 
 
 
död, familj, family, felicia, grandma, kusiner, mamma, mormor, pappa, syskonskap,

1 kommentarer

Mamma

27 Feb 2013 17:41

Älskade unge! Jag är oerhört tacksam för att du finns i min närhet.

Kommentera

Publiceras ej