Jag är en sån SUCKER för reklam, särskilt vintage reklam, sånna där gamla Cola-posters från 50-talet. I mitt, i vanlig ordning, ivriga googlande som i princip kan börja var som helst och sluta var som helst stötte jag på de här bilderna: 
 
 
 
 
 
 
Helt otroligt
När jag var liten brukade jag drömma om ett helt hus där jag kunde få gå lös med olika konstprojekt på väggarna... Okej, liten och liten. Förra året. Detta året. Idag. Nu. Fortfarande. 
 
Så OM jag skulle ärva en trevlig liten timmerstuga av en godhjärtad avslägsen släkting så behöver jag ju inte fundera på vad jag ska göra med den: jag ska klä in väggarna i bilder jag inspireras av. Varenda. Centi. Meter. 
Vintagereklam skulle få ett helt eget rum.
Suck. 
Nåja, antingen det eller så får jag väl helt enkelt gå ut i skogen och bygga en stuga själv. Men sånt var nog lättare förr i tiden. Nu behöver man ha tillstånd och respekt för fridlysta djur (enhörningar och sånt) och trådlöst internet och allt...  
 
Vänta nu... Tror ni Julia skulle bry sig om jag omtapetserade hennes rum lite? 
 
 

 
 
Avslutningsvis, när man talar om trollen...
 
 
 
...så läggs bilder på dem upp på bloggen. 
 
Pusshej. 
 
 
coca cola, coca-cola, cocacola, facebook, konst, projekt, skype, vintage, youtube,

1 kommentarer

Julis

13 Jan 2013 20:10

nej, du är fri att göra vad du vill!

men man vet aldrig när Justin Bieber och One Direction blir din nya fondvägg..;)

Kommentera

Publiceras ej