Storm ute har en viss tendens att kontras med lugn inne. Klockan är inte ens fem och det börjar redan bli mörkt och jag börjar redan bli mätt. På Cheez cruncherz.  Det är min sjätteobakisdag på dryga enånhalv månad och det ska firas. Pappas idé av att fira är att sätta på Sagan om Ringen-musik på obehagligt hög volym, så nu har vi någon form av gregoriansk mässa i köket. Jag möter det genom att titta på Svenska Hollywoodfruar och annat nödvändigt, fastän resväskan gapande ber om att bli fylld. 
 
Resväskan: Maaaata mig med den där svartvita klänningen som ser så proper ut, den skulle passa perfekt i Frankrike, och som tillbehör är jag sugen på några exemplar från din samling VS's trosor och ett par leggins utan hål i, tack! 
Jag: Men.. men... Jag är trött. 
Resväskan: Och släng in lite matteboken också, det behöver du faktiskt göra, din mobil skvallrade om att dens Att-göra-lista inte på långa vägar är så checkad som den borde. 
Jag: Men... men... Gunilla Persson är så pinsam. Snälla. Vänta, jag ska bara kolla ikapp veckans avsnitt. 
 
Jag vänder skärmen mot pappa. Under det 5 minuter långa klippet jag visar honom går hans ansiktsutryck från 
 
 
 
 
Efter detta går det inte att få ur ett normalt ljud ur pappa utan han sitter och mumlar "tsöööö" á la min übersöta kusin i flera minuter. Det enda bot han kommer på är att sätta igång ytterligare en gregoriansk mässa. Jag slickar cheese cruncherz från fingrarna och bestämmer mig för att ignorera den svältande resväskan ett tag till.
Det finns ju gamla säsonger att kolla på också. 
 
 
alkohol, cheez cruncherz, inte bakis, ironi, kärlek, packa, pappa, pappsi, paris, sju, svenska hollywoodfruar, victoria's secret,

Kommentera

Publiceras ej