Jag är besatt. Och trött. Så det här kan bli ett roligt inlägg. För mig alltså. 
 
Besatt är jag av musikalfantomen. Spenderade eftermiddagen framför TV:n, hade Les Mis på och spolade fram och tillbaka för jag ville lära mig texterna och orkade inte youtuba dem. Eller tyckte inte det var en lika bra idé, jag vet inte. I vilket fall lät jag den spela till slut. Och sen en gång till. Det räckte liksom inte med två timmar och 38 minuters bitterljuv misär, so behold: nu sjunger jag till och med när jag andas. Pappa säger att det låter bra. Sen går han iväg så jag vet inte om actions speak louder than words. 
 
 
 


Misär är ett fint ord förresten. Som misse. Och misse är fin när han ligger slängd någonstans på golvet till mitt rum iförd randiga strumpor och glor på mig över sitt charmiga underbettsleende.
Felicior är av speciellt slag. De blir aldrig för stora för någonting. 

 

Vi får nog ta en ny pp jag och misse snart... Den här är så tvåtusentolv likzz. 
 
 
Dagen i övrigt var bra. Jag åt Subway. Då mår jag bra.
 
 
 
Typ såhär bra. 
 
 
Sen kom jag hem och Sissy kom hem och tillsammans - well hold you hat now - pluggade vi. Japp. JAG OCKSÅ. Medans jag bakade kaka :3 
 
Extremt jäkla bra och enkelt recept, jag tror minsann att jag lägger upp det här för det var det lättaste jag gjort i hela mitt liv. Och då har jag ändå gått sommarskola i Geografi... 
 
 
 
 

BÄRKAKA MED MANNAGRYN 
 
 
1 kaka 
 
Du behöver: 
 
150 gram smör 
2 dl socker 
1 st ägg 
1 dl mannagryn 
2 dl vetemjöl 
4 dl bär 
 
Och sen kommer kruxet: du rör ihop socker och smör, du blandar i ägg, mannagryn och vetemjöl, du brer ut smeten i en form, du pluttar i bären och WOOPS in i ugnen, ca 40 minuter på 200 grader. Kolla kakan då och då för säkerhets skull, min ugn var inte så het på gröten och skulle därför ha behövt ett litet tag till, men det märker ni själva. Luktar det bränt har den varit inne för länge. 
 
 
 Så, det var väl allt jag hade att bjuda.. NEJ vänt, det finns en fin sång här som jag har övat på. Ni får dock nöja er med originalet. Read it Listen and weep. 
 
 


För er som inte är lika Les Mis-nördar som jag
(som kollade upp skådespelarna på IMDB medans filmen rullade för andra gången)
så kan jag informera om att rösterna i klippet görs av Amanda Seyfried och Hugh Jackman.
Den ljusa rösten görs av Hugh.. nej, där blev det fel, den ljusa rösten tillhör Amanda
och han som pratsjungrapar är den andra. Hugh, alltså. 
 
 
 AJA JAG SKA GE MIG nattson på er.
 
 
 
Subway, TV, amanda seyfried, besatt, bärkaka, film, hugh jackman, in my life, les miserables, misse, music, recept,

2 kommentarer

Michaela

05 Sep 2013 00:52

Åh den filmen är ju så otroligt bra!

Emilie

06 Sep 2013 12:20

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

Kommentera

Publiceras ej