Vi har bytt till fisherman's village och bor nu i fransmännens mekka i Thailand. Det finns crêpes överallt, och jag hör franska dagligen. Himmelriket för dig, som pappa sa när jag berättade det. Dock vet jag inte hur länge vi stannar. Det är superfint men också franska priser så att säga, och just nu är jag väldigt kluven till allting. 
 
Det jag stör mig på med en som en här resa är att man ska vara så onyanserat överlycklig över resan när man pratar om det. Det stämmer inte med verkligheten, inte i mitt fall. Visst är det härligt, men jag vet inte om jag verkligen gör det jag borde just nu. Mer om det på nästa kafferast, eller inte alls. Jag har varit dålig med att ta tabletterna som jag ska, så kanske är det det som spökar.  
 
Just nu bor vi på ett ställe som heter Castaway, på den minsta av tvärgator. Personalen är jättetrevlig, och rummet är stort och fräscht. Priset är på 800 baht för två, så helt klart överkomligt. Det enda är att wifi,  trots utlovat,  inte funkar, och att duschen ger mig stötar. (!) 
 
Vi får se vad framtiden har med sig... 
 
 
Kaféutsikt

Kommentera

Publiceras ej