Vi har ett case of trouble in paradise.
Jag tror inte min mage har fattat det här med semester. Den tar sig vilka jäkla friheter som helst. 
 
JA JAG PRATAR OM MENSVÄRK JÄVLA SATANS LIVMODER! 
 
Förutom det är det underbart. Jag ligger och skriver det här vid poolkanten i stekande värme JA jag har alltid velat skriva just den meningen. Smileyface. 
Det känns dock alltid som att det luktar bacon när jag ligger här. Kan det vara för att det ligger nära hotellets kök eller är det mitt fett som långsamt stekts i den indonesiska värmen? 
Det är fettet, jag svär. 
 
 
 
Igår var vi på utflykt med privatchaufför runt på Bali. Vi såg risterasserna, monkey forest, en aktiv vulkan och smyckessmide. Dessutom såg vi exempel på hur korrupt polisen är i det här landet, och vilka löjliga överpriser de tar för turister. Vi fick betala för att kunna köra upp på en väg där vi kunde se vulkanen, medan människor som såg indonesiska ut bara körde rakt igenom. Det är oerhört svårt att inte bli lurad. Häromkvällen när vi skulle till Hard Rock Cafe började det spöregna så vi bestämde oss för att ta taxi istället för att gå i spöregn en kvart. Den första chaffören gav oss ett pris på 5 gånger så mycket som vi redan visste att det kostade med taximeter och skylde sedan på att det var "regular price!". Det handlar inte om mycket pengar men det suger att bli behandlad sämre på grund av sin hudfärg (SUG PÅ DEN NI SD). 
 
Dock fick jag och Jb vara med om drömmen för oss koffeinmissbrukare: ett besök på en kaffeplantage! 
Vi fick smaka jordgubbskaffe, vaniljkaffe, ginsengkaffe, kokoskaffe, "Bali"-kaffe och... bajskaffe. (Hoppas inte jonathans föräldrar läser detta för de ska få en påse sånt med etiketten avpillad....). Det är kaffe med mindre koffein för att det har gått igenom ett djur som kallas för luwak. Japp. Gått igenom. Och egentligen kallas det luwakkaffe.  
 
 
 
Annars? Vi åker till Hong Kong i övermorgon där resans final startar: 
 
 
 
 
...Trumvirvel....
 
 
 
 
...äsch ni vet ju redan. 
 
#asia2015, Bali,

Kommentera

Publiceras ej