I USA har dem allt. Till exempel 10.0000000 miljoner fler smaker på din Ben&Jerry än vi i fattiga Sweden har. Dessa sorter är nytkomna och skulle vara mycket mycket uppskattade på till exempel 7ELEVEN;



GINGER SNAP
Socker-kanel glass med pepparkakor och pepparkaks"sås"





























Hannah Teter's MAPLE BLONDIE
Sirapsglass (Okej?) med blonda browniebitar och en sträng av sirap





MUD PIE
Choklad och kaffelikör glass blandade tillsammans med chokladkaksbitar





MILK&COOKIES
Vaniljglass med bitar av chokladcookies, chocolatechips och choklad-chocolatechipcookies <3    





PEANUT BRITTLE
Jordnötsglass med jordnötter och karamellsås






DULCE DELISH
Karamellglass med mörk karamellsås





BOSTON CREAM PIE
Boston cream pie-glass (=sockerkaka, vaniljkräm och chokladfrosting) med bitar av sockerkaka, fudgeflingor och virvlar av vaniljkräm. Tror jag.






Jag skulle mycket tippa på att om jag var amerikanare skulle jag äta ihjäl mig på Milk&Cookies...

DU kan läsa mer om B&J's över 100 olika varianter på den här sidan: Ben&Jerry Homepage

1 kommentarer

Kim

01 Mar 2010 18:21

Ge mig dom! Ivarjefall milk & cookies, hehe eller boston cream pie ( Skriver medan jag läser.... :|)

Isbjörnar får duga sålänge.... -.-

Kommentera

Publiceras ej