Jodå. Det gick bra. Och var hemskt. På samma gång. Det är väl mestadels i mitt huvud, tillbaka i huset och sitta vid bordet som fakking lyckliga familjen. Som om ingenting har förändrats. 
 
Jag är fyra år. Jag vet. Och bitter. Låt mig få vara det. 
 
Men jag ska inte klaga. Det är också ett fantastiskt gäng människor som råkat födas i samma DNA-krets.
Eller så kanske vi gör varandra fantastiska? 
Fick träffa mitt nya, och enda, kusinbarn. Nannisen, som är 10 år äldre än mig, är nu MAMMA. Keskö liksom?! Å jag då, jag som fortfarande ibland känner mig lika gammal som lilla Arvid på en månad, skulle jag klara av att plutta ut en sån om 10 fjuttiga år? Jag kommer inte ens ha tappat alla mina mentala mjölktänder tills dess! 
 
Jag fick också det sötaste hemmagjorda kortet på mig och min kusin med bilder från vårt äventyr på IKEA. Tyvärr glömdes det hemma hos mamma, annars hade jag kunnat visa det. Eller rama in det. 
 
Dagen har också varit tillägnat hårt arbete på min Wreck This Journal.
Vad är denna där jårnal, säga ni kan hända? 
Dett arr likzåm en bok med instruktioner på varje sidan vad du ska göra med denna sidan duvett. 
Just nu är det dessutom en bok med en giraff på. Vad den kommer vara när jag är klar är det ingen som vet. Antagligen söndrig. På några av sidorna står nämligen "Climb up high. Drop the journal" (which jag, FYI, redan har gjort, hashtag#Romp-AAH) eller "Eat some colorful candy. Lick here." 
 
 
 
 
Dagens favvosida blev nog ändå "Trace your toes".
Typ såhär: 
 
 
 
Buppididuuu yuu gott a frend iin mee. 
 
Så mycket och så lite kvar.
Jävla relli hänger över mig som en häxas dammiga kråka. Eller korp? Jag borde kunna sånt där. Vi stryker det och säger: som en piratkaptens papegoja. Som dessutom är som jag och inte kan hålla käft. Jag måste göra den, tänker jag, men får så ångest och skiter it. Dag ut och dag in. Ge mig bara ett IG already. Jag pallik. Är någonannanstans i hövet. Le lovely studentland. I can not beliv me ajs. Or ers. No well I dånt know of what ajm spiking of. 
 
Gönattzi. 
Inte nazi,
Gonattsi. 
 
Pusshej! 
 
wreck this journal,

2 kommentarer

Abhi

27 May 2013 10:14

Aj mizz thz väy åf ryeting!

Svar: Eyeeze, Itsch wery wery najz väy åf ryeting!
Junibarn

Abhi

30 May 2013 10:46

;)... Wäyteng för de näkst påst! :P

Svar: Theyarr komming hela tiden, I cänt iven kontroll itt. :)
Junibarn

Kommentera

Publiceras ej