Så hamnade jag där igen. I hamsterhjulet av livsfunderingar och värderingar. Jag jobbade över 40 minuter - får jag ens betalt? Ska det ens vara en fråga? 
Och självklart fick det mig att tänka. Vad håller jag på med? Varför jobbar jag såhär mycket för en restauranglön? För vad? 

Jag har börjat plugga nu och det kräver en del, trots att det är en kvällskurs i franska. För det första - vem ska jag plugga med? Jag har tagit mig friheten att störa Roomp-AH några gånger men hon har sitt eget helfarts-plugg att tänka på. 
För det andra - när ska jag ha tiden? För det är defiitivt inte alltid motivationen är där, när jag sitter hemma i köpet och rabblar "Voulez-vous cochek... cocher... chochez blah blah... vänta hur uttalas det här?" trettiotvå gånger högt för mig själv. Det är frustrerande att inte veta om jag säger eller gör rätt. Boksatan har inte ens ett facit. 

Och just det - JAG ÄR FUDGEKING pank. Typ tvåhundra spänn kvar och typ femtiotvå miljoner dagar kvar till löning. Det är till och med närmare förra löningen än det är den här. Ay ay ay. 

Men jag har bytt enhet på jobbet i alla fall. Från stressbomb till, ba, lite högt tempo över lunchrushen som fortsätter till eftermiddagsrushen som fortsätter tills vi stänger, typ. Jag är The Master Of Plocking Disk.
Vilket = jag har redan pajjat ryggen. 21 år och går som en 90-åring. Ay ay ay. 

Så nä det mesta är inte bra. Men någon gång blir det det. Typ när jag orkar gå in i duschen. 


See this? 
 


This is hair that shoulda been washed like a week ago. 




But who has time for hygien heh?


 
....


Im disgusting. 

 
 

Kommentera

Publiceras ej