Ännu ett boktips. Den här gick alldeles för snabbt:


  

av Sophie Kinsella


Mina Hemligheter

av Sophie Kinsella

Lydde ni mitt råd förra gången jag skrev om Kinsella och sprang till närmsta bibliotek för att sluka den? Annars kan jag tipsa er om ännu en underbar bok av henne som ni kanske borde prova först. För den här var faktiskt ännu bättre.

Den handlar om Emma som har ett par få, små hemligheter. Det har väl alla? Inte behöver man tala om för sina föräldrar att man råkade döda deras guldfisk när dem var på semester, eller för sin pojkvän att man faktiskt inte har storlek 34 utan 38...? En annan av Emmas hemligheter är att hon är flygrädd. Helt panikartat skräckslagen för att flyga, rättare sagt. Så när planet hem från skottland får (eller vad heter det? Åker in i?) en turbolens blir hon så rädd att hon avslöjar alla sina hemligheter för killen som sitter bredvid henne på planet. En kille hon aldrig kommer träffa igen.
Trodde hon. 

Jag fattar vad folk menar med att Karriär & Köksbesvär var en av Sophies sämre. Den här var helt sjukt bra. Det står dessutom på baksidan att det ska bli film av den, med Kate Hudson som påtänkt till huvudrollen. Något att spana efter?    

Kommentera

Publiceras ej