Jag vet att det här hade varit ett perfekt inlägg för typ... fem år sen, men jag kan inte låta bli när varenda gång jag ser dessa mästerverk (ja, jag sa det!) till filmer så grips jag av en otrolig längtan att hugga av mig ena benet, råna en illaluktande djuraffär på alla papegojor de har och skjuta skallen av varenda en som kommer i närheten av mitt hemmagjorda flyttkartongs-skepp. Eller ja, något sånt. 

Jag talar förstås om filmerna som gjorde det OK för tjejer att rapa offentligt och tävla i vem som var mest oborstad, och för killar att ha både flätor och eyeliner: 

Pirates of the Caribbean 



Alla filmer - ja, till och med fyran fast historien var platt som en serietidning om man jämför med de andra encyclopedierna och ja, till och med ettan fast alla (eller i alla fall jag) har sett den så många gånger att jag förmodligen skulle kunna spela upp hela som en enmansshow, komplett med alla roller och dialekter. (Nej där ljög jag - som att någon som inte heter Johnny Depp skulle kunna göra en Jack Sparrow - så nu kommer jag nog aldrig till himlen. Fan då. Får väl kolla med Davy Jones om han sparar en plats för mig i sin bestättning...)

Kommentera

Publiceras ej