För några veckor - snarare någon/några månader sen nu, tänk vad tiden går - så var jag som jag nämde snabbt på provspelning för en kortare film. Jag blev kallad igen och igen och fick faktiskt, utan att få det här till att bli en BragBlog, ganska positiv respons. Sen i mitten av Juni fick jag ett mail som sa "Tack men nej tack, kanske nästa gång.

Jag weinade lite i några dagar, men sen kom resten av livet ikapp och det var sommarskola och sommarjobb och sommarkompisar och sommarbruna ben och hela köret.


Så döm om min förvåning när telefonen ringde igår på jobbet och det var regissören som undrade om jag var intresserad av en annan roll i samma film. 



Jag fick manuset skickat på och samma kväll tackade jag ja. Så idag har jag varit på Kostymprovning och blivit draperad i det ena 60-talsplagget efter det andra. Åh ljuva sextiotal. Vilken av de de tiotal outfiten kostymteamet än väljer åt mig kommer jag känna mig som en äkta... vad man nu var som var coolt på 60-talet. 

Inspelningen är i augusti, och jag ska träffa regissören igen i nästa vecka. Det blev visst film i sommar för mig ändå, trots allt..

Kommentera

Publiceras ej