Helgen har varit ett underbart dis. Vi har knappt lämnat lägenheten nu när den äntligen har varit vår, min, för fyra nätter. Sju var för en gångs skull ledig på helgen och jag insåg att jag hade glömt hur det kändes att vakna upp bredvid honom och faktiskt kunna visa fuckofffff åt väckarklockan och somna om, utan att han blir sen till jobbet eller att jag spär på min frånvaro ytterligare.

Våren sken in genom fönstret och han hade sitt ben över mina och sitt huvud mot min bröstkorg - vilket skulle kunna vara en illustration av hela helgen. Vi har kört rutten hem - hemköp - hem igen fyra-fem gånger, endast längre på ett taffligt försök att kompenseringsträna den hysteriska, men ack så underbara!, sockermängd vi har konsumerat. Det gick sådär.
#YOLO
 
 
 
 
 
Jag sluter denna helg av glittermoln och snortade enhörningar med att titta på surrealistisk/ironisk konst på Pinterest och därmed ge fritt spelrum för hipstern inuti mig (kom igen, vi har alla var sin sån!). 
 
Dock önskar jag bringa lite allvar över inlägget då jag har tänkt, i min dvala, att det finns så mycket jag vill skriva om. Som jag önskar bort tabun ifrån. Men hur ska man annars bli av med tabun - om inte någon bestämmer sig för att överskrida den? 
 
 
Tills jag vågar får ni ha det äckligt bra. 
 
 
 
(P.S: I helgen bakade jag för övrigt bakade en sån här: 
 
 
= ananaspaj 
 
och en sån här: 
 
 
= hallon och vit choklad-cheesecake
 
Så tänk på det nästan gång ni funderar på att säga upp bekantskapen med mig! Jag kanske pratar nånstop, och i princip bara om disney, men jag kan baka! 
 
 
:3
 
 
 
D.S)
 
 
jag åt typ hela cheesecaken själv,

2 kommentarer

fanny darling

07 Apr 2014 18:32

måste bara fråga; hur kommer det sig att du i bloggen kallar honom för Sju? x

Svar: Det blir den här bloggens eviga hemlighet, eftersom det är något som retar honom till vansinne att inte ens han vet varför... :)
Junibarn

fanny darling

07 Apr 2014 19:57

hahaha okej! kan inte låta bli att spekulera, för sån är jag, men förstår absolut!

Kommentera

Publiceras ej