¤ Herregud varför har man en programledare, som dessutom har spenderat SÅ mycket tid utomlands, som ändå inte kan prata engelska? #Hashtag#bajs#Caroline
 
 
 
 
¤ Den här veckan har varit ett bevis på att det mesta löser sig i slutändan, ibland bara... av sig själv.
Men det gäller TYVÄRR inte packning! Imorgon bär det av till Paris och jag vet inte vad jag ska säga. Det har gått snabbt sen jag bokade biljetterna, för flera månader sen, men ändå... Som jag har väntat. 

Imorgon är det enbart flyg, nästan hela dagen. Måste införskaffa något att läsa, något att korsorda, en ny dagbok och mer pengar, helt enkelt. De senaste månaderna har pengarna bara flygit iväg! Men det kostar väl att leva, så då är det värt det. 
 
 
 
 
¤ Hade nationella prov i svenska igår. Kommer ni ihåg den känslan, mina före detta klasskamrater? Fyra timmar att skriva en bajstråkig text om ett bajstråkigt ämne, i år "Hur skriver man?". Och häftet tar upp typ hur man skriver dem eller de eller dom. Eller särsk rivning. Märk väl att det inte ens är någon fyndig titel på det hela. Jag var klar efter två timmar och väntade sedan ytterligare en till enånhalv på #Frumaterial, som har en viss tendens att sitta sjukt länge på provtillfällen för att, direktcitat, "stirra på de två sista frågorna i en halvtimme". 
 
Det har varit lite min melodi det senaste, gå ut bland de första. Det känns ju alltid lite konstigt eftersom... jag menar, hur mycket mer kan de andra veta än jag? Nu väntar bara att få tillbaka prven för att se om min taktik höll eller inte... 
 
 
 
 
¤ Lisebergus!
Oh god om två veckor drar det igång. Jag jobbar öppningshelg, till och med, så förutom att det blir en sommar omgiven av de mest sociala personerna kommer det dessutom in lite $. Och kickoffen är om två veckor, då hoppas jag verkligen att det blir premiär för Helixåk för oss lisebergare för i sommar kommer vi enligt profetian inte ha en chans att åka. 
 
 
Det var väl allt jag hade att bjuda på idag. Kanske filosoferar lite senare ikväll om ni får lust att svänga förbi. Jag och Minis ska prova detta superrullband med sushi som öppnade för ett tag sen vid Domkyrkan. Så hög på soya och hennes sällskap kanske det blir något. Kanske inte. Vi får se. Ha det bra tills alltid i alla fall! 
 
 
liseberg, notre dame, packa, paris, rullband,

Kommentera

Publiceras ej