Vad har hänt det senaste? Dagarna flyter in i varandra. Som de sig bör på sommaren. 
 
¤ Jag har börjat läsa och köpa böcker. Det är en speciell känsla att sitta med en egen, ny pocket på spårvagnen på väg till Liseberg. Känslan av att jag kan gå tillbaka till just det där stycket, det som var så himla bra, när jag vill. Att jag får skriva i marginalen. Att jag får ha dem att samla damm i bokhyllan. 
 
¤ Jag har, med Roomp-AH som kompanjon, försökt göra caramellpopcorn. 
 

...Vi lämnar det där. 
OBS! Egengooglad bild! 
 
 
¤ Jag har fått mens. 
Alltså inte första gången eller så. Men jag fick det här om dagen, och kanske viktigare, jag fick MENSVÄRK på köpet. Så det som retas med mig de närmsta dagarna kommer bli bitna i armen/något värre ställe.... 


 
 
¤ Jag har framtidsfunderat. Och framtidskommitfram. Blivit besviken, börjat om igen, gjort om, justerat, gjort bättre. Vad jag inte har gjort som jag däremot skulle behöva göra är en lista på ALLT jag vill, så jag får lite översikt. 
 
 
¤ Jag har INTE bloggat, men jag har skrivit. Aldrig förr har jag hållt fokus på samma berättelse så länge, jag tror inte ens jag klarat av att skriva ett kapitel innan. Nu sitter jag med en "saga" på 32 sidor och känner mig både livrädd för att tappa inspirationen och oövervinnerlig på samma gång. Kanske är det äntligen, äntligen dags. 
 
 
¤ Jag har lämnat en kär, kär gammal vän, som har funnits för mig i vått och torrt ända sen högstadiet. Men vad ska jag säga? Ibland måste man gå vidare... 
 
 
¤ Och jag har klippt mig. Ritsch ratch filibombombom över hela jävla håret. Färgade det klimakterierött när jag ändå höll på. Nu är det tillbaka till flupsiga kläder så att jag inte ser ut som en man. För visst är det bara klänningen som skiljer en tjej med kort hår från en kille, eller? 


(See what I did there? I putted in an old bild so you couldn't see my ny frisyr. Pretty sneeaky haaaaa?!?) 
 
 
 
¤ Jag har tröttnat på Liseberg en dag. Jag har kommit tillbaka och haft den roligaste dagen i mitt liv den nästa. Men jag har räknat och insett att jag inte haft en månads ledighet på tre år. Alltid har jag sommarjobbat. Man blir fett trött till slut. Kanske kommer den här väntade arbetslösheten lika välkommet som skatteåterbäringen.. (Som jag ännu inte har fått...............) 
I vilket fall som helst så älskar jag Liseberg mer och mer. Men jag behöver ledigt nu. Får se hur det blir med det. 
 
¤ Och sen har jag, självklart, spelat SIMS
 
 
Det här är mitt alterego, Gwensimmen. Titta så glad jag är! Jag lyser!  

Märk väl: SIMS 2. Retro is the skit. Tips från coachen
 

Aja nu har jag babblat klart. Hare! 
 
 
The Sims,

Kommentera

Publiceras ej