Nu närmar det sig. Skolslut. Igen. På riktigt den här gången. Det är en del betyg kvar, en jävla massa lektioner och ett antal stress- och ångestfyllda månader. Sen är det slut. Sen får jag mitt slutbetyg. Sen är jag fakitskt, på riktigt den här gången, fri. 
 
Nästa vecka är det 100-dagarsfest och jag hänger på. Nu för tiden gör jag det, till skillnad från den lilla hålan jag förut brukade gömma mig i vid festtillfällen. Och jag är, i brist på svenskt ordförråd, exided. (Och brist på engelskt också, tydligen. Hur stavar man det? Exited? Som i... någon form av sprallig? Det här är ju skandal...) 

Jag har dessutom börjat fatta att det är ok att inte ha en stadigare inkomst än 1050 i månaden. Snart kommer sommar, jobb och vetefan. Det får gå som det går. Kan vara Pepsi Maxen i mitt blodomlopp som talar, men jag känner mig hyfsat lugn. Till och med glad. Det får gå som det går. 
... Det kaan faktiskt bero på att hela dagen igår spenderades på Ebay i jakt efter billiga och underbara Disney Pins. Sånt har också en viss effekt på systemet. Eller att jag idag klistrat fast min rumpa i soffan bredvid far min och spelat sims medan han tittade på v75 = kvalitetstid.
Nu när jag tänker på det kan det hända att hans insomnande efter en kvart kan ha påverkat kvaliteten på det hela... 
 
I vilket fall, sprallig tonåring här (fortfarande! Fyller 20 om några månader men tvivlar starkt på att det kommer göra mig mindre pubertal.) och livet ser ljust ut. Nu ska jag gå och pussa hamsterrumpa
 
Vi höres! 
 


 

Kommentera

Publiceras ej