Nåja, insåg just att just framtiden var huvudämnet på mina senaste inlägg så drar igenom en snabb Nulägesuppdatering bara mest för min egen skull. 
 
Liseberg har börjat. Jag var iväg och jobbade fjärde passet för säsongen idag. Läxan för i år är: TA DIN TID FÖR ATT ALLT SKA BLI RÄTT. Går inte jättesnabbt, och funkar oftast inte eftersom datasystemet bajsar med mig, men igår hade jag en go nolla i diff och det kändes skönt. Lunchrummet är fortfarande lisebergs mysigaste ställe, då trötta kassörer degar (alla) eller har diskussioner om Australiens huvudstad (Signe och Felix och Signe vann trots att Felix varit där i ett halvår) eller bara surar och hinkar kaffe (jag). 

Blonds har fyllt 20 och det firades på en valborgskväll med sällskapsspel och ostpaj. Inte helt dumt. Riktigt odumt, faktiskt. 
 
Jag och Sju har tittat på resor i Europa. Vi har en stad och kanske även ett hotell i sikte men inte vågat trycka på triggern än. Det är ledighet och pengar som ska klaffa. Men med mitt nya sexiga motto "Allt löser sig" så ska det nog lösa sig. 
 
Innan dess är det dock bal och student. Balklänning inte inhandlad, men har dock gett upp tanken på att komma i kostymbyxor och skjorta. Biljetten är i alla fall köpt och baldejt uppraggad (Sticky..........alltså seriöst det förtjänar ett Haha nu när jag ser det skrivet.) och nu ska jag bara få igenom ledighetsansökan så kommer Allt Lösa Sig. 
 
Igår var jag och the PV dessutom på VIP bio, för första gången, The Amazing Spider Man 2. Rekommenderas starkt om du är kär i Andrew Garfield,

 
 
eller bara spiderman i allmänhet. Betydligt bättre än ettan i samma serie. Sen har vi ju den gamla serien som fortfarande får mitt hjärta att banka och mina ögon att tåras. 
 
Nej nu får det räcka med överflödig information. 
 
Hare underbart! 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej